Pytania zamkniete są bez sensu.

Czy zadawanie pytań zamkniętych ma sens? Jeśli tak to kiedy? W jakiej sytuacji? Po co? Czasem zadanie pytania zamkniętego, czyli takiego na które pytany może odpowiedzieć tak lub nie w rozmowach handlowych potrafi spowodować wiele komplikacji. Najczęściej powoduje zakończenie wątku rozmowy albo nawet zakończenie spotkania.
Dlatego tego typu pytania należy zadawać z pełną premedytacja i świadomością jakie skutki nieoczekiwanie mogę wywołać. 

• Najczęściej zadajemy pytania zamknięte, kiedy wiemy lub z dużym prawdopodobieństwem domyślamy się jaką odpowiedz usłyszymy I dodatkowo chcemy takiej odpowiedzi.

• Kiedy chcemy podsumować i skończyć rozmowę, sformułować wnioski, tak żeby rozmówcy trudno było nie zgodzić się z nami. Np.

• Chcemy żeby rozmówca podjął zobowiązanie, działanie i chcemy żeby trudno mu było odmówić? Takim pytaniem, niewygodnym do odmowy jest np. Czy chciałbyś mi pomóc? Odpowiedzieć „nie” stawia nas w niezręcznej sytuacji. Zazwyczaj odpowiadamy „tak”, zwłaszcza że nic z tego nie wynika. Niczego nie musimy robić, wyrażamy tylko wolę pomocy. Gdzieś, kiedyś, jakiejś. Nic bardziej mylnego. Bo następne pytanie ma już w sobie konkretną prośbę i teraz już trudno powiedzieć nie. Np. „To przyjdź, proszę na prezentację naszego produktu, i tak mi pomożesz 😉

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *